איך מקבלים נפשית נכדה מפונדקאות

החלום הגדול לנכדים עומד להתגשם עבור הבן או הבת שלך אבל אין לך מושג איך להרגיש כאשר מדובר על הליך פונדקאות? חלמת להניח יד על הבטן ולהרגיש את התינוק הזעיר בועט? להיות שם בחדר הלידה כאשר הוא יוצא אל החיים? כיצד מתמודדים עם פונדקאות בישראל כאשר מדובר על סבא וסבתא? כדאי להמשיך לקרוא. 

 

לקבל את זה שהעולם השתנה

אין ספק שאנו חיים בעידן בו הרפואה מאפשרת לנו לחיות חיים ארוכים יותר, אך גם מלאים ובריאים יותר. אחד היתרונות של הרפואה היא האפשרות להביא ילד לעולם, גם כשאי אפשר להביא אותו באופן פיזי בעצמך. הליך פונדקאות בישראל מאפשר לחבר בין הורים לעתיד ובין אם פונדקאית שמעוניינת לתת להם את מתנת החיים והקמת המשפחה, בתמורה לפיצוי נדיב. למרות שנראה כי מדובר על רכישת השירות, קשה יהיה למצוא בהליכי פונדקאות נשים שנכנסו להליך רק לשם קבלת הכסף. מדובר על הליך רגשי, פיזי ובסופו חוויה מעצימה מאין כמותה. 

 

מה המקום של סבא וסבתא בתוך הליך הפונדקאות? 

הליך פונדקאות בישראל מאפשר יתרונות רבים. הוא מאפשר קרבה לאם פונדקאית כמו שבחו"ל לא מתאפשר, ההליך נעשה בהשגחה רפואית ישראלית וגם הלידה נעשית בישראל. אם כן, כיצד מעורבים הסבא והסבתא? כמובן שהדבר תלוי בקשר שבין ההורים לבת ובקשר שבין הבת לאם הפונדקאית. יש משמעות רבה לבחירות אותם יבצעו שני הצדדים במהלך הדרך, אך יהיה זה מקובל שלמשל לבדיקות יגיעו שני הצדדים ללא גורמים מעורבים נוספים. 

כדי לחוש את הקרבה כדאי לבקש מההורים המיועדים לשלוח תמונות, לשתף, להצטלם יחד עם הפונדקאית ולתת להם את המקום והזמן שלהם. כדאי לזכור שלאם פונדקאית חיים משל עצמה, משפחה משל עצמה וילדים. כדי שהליך פונדקאות יעבור בשלום והאם הפונדקאית תחוש שלווה, יש לתת לה את המרחב, הזמן והמקום שלה גם בחייה. 

 

להסתכל על חצי הכוס המלאה

צער גדול הוא לראות את הילדים עוברים מסכת ייסורים בדרכם להביא לעולם ילדים. עם כל הטכנולוגיה והקדמה, זוגות רבים חווים אכזבות אין ספור במחלקות הפוריות בבתי החולים, לעיתים לאורך שנים רבות. כאשר מגיעים לשלב של אישור הליך פונדקאות בישראל ובחירת אם פונדקאית, במרבית המקרים ההתקדמות לעבר הקמת המשפחה הנה אדירה. נכון, זה לא בדיוק ההליך לו חיכו וקיוו ההורים המיועדים, גם לא הסב והסבתא, אך בסופו של דבר התוצאה משכיחה את כל ההמתנה, ואם מסתכלים על חצי הכוס המלאה, מה יותר חשוב מאשר להחזיק נכד או נכדה ביד? 

 

להסתכל על היתרונות עבור הילדים שלך 

אין ספק שלא קל לקבל את העובדה שיש צורך בהליך פונדקאות בכל שלב. בין אם מדובר על הליך שנעשה אחרי אין ספור טיפולים ובין אם מראש היה ידוע שזוהי הדרך שבה ניתן להביא ילדים לעולם – מדובר על קושי. לסב ולסבתא משני הצדדים תפקיד מכריע בהצלחת ההליך, בעידוד, בראיית הדברים מזווית חיובית, בדחיפה קדימה ובמתן מרחב לפעולה. כאשר המשפחה תומכת ועומדת לצד הזוג ההליך נראה יותר קל, בטח מבחינה רגשית. לכן ההמלצה תמיד תהיה להסתכל על היתרונות עבור הילדים, בטח כאשר מדובר על תוצאה כל כך מבורכת בסופו של הליך פונדקאות ממש כאן בישראל. ותמיד מחכה לו הרגע הזה, רגע אחרי הלידה, שהתינוק הוא עכשיו כל כולו למשפחה, ואז הסבא והסבתא יכולים להיכנס לתמונה, לסייע, לאהוב, לטפח ולהשקיע בנכד או בנכדה.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בריאות הנפש

חקירת יחסי הגומלין בין בריאות הנפש והפרעות בתפקוד המיני אצל קשישים: ניתוח השוואתי

בריאות נפשית ובריאות מינית הם שני היבטים חיוניים של רווחה כללית, במיוחד באוכלוסייה המבוגרת. ניתוח השוואתי זה מתעמק ביחסים המורכבים בין בריאות הנפש והפרעות בתפקוד המיני, תוך התמקדות ספציפית באימפוטנציה ובטיפול בה בגלי הלם. על ידי בחינת יחסי הגומלין בין שני הגורמים הללו, אנו שואפים להשיג הבנה מעמיקה יותר של המנגנונים הפסיכולוגיים והפיזיולוגיים המשפיעים על התפקוד המיני אצל אנשים מבוגרים.

מזרן איכותי

חשיבות ההשקעה במזרן איכותי לקשישים

ככל שאנו מתבגרים, זה הופך להיות חשוב יותר ויותר לתת עדיפות לבריאות ולרווחה שלנו. היבט אחד מכריע שלעתים קרובות מתעלם ממנו הוא איכות השינה שלנו. קשישים, במיוחד, יכולים להפיק תועלת רבה מהשקעה במזרון איכותי המעניק את התמיכה והנוחות הדרושים למנוחת לילה טובה. במאמר זה נבדוק מדוע בחירת מזרון איכותי בגיל השלישי מומלצת מאוד.

רפואה משלימה – טיפול טבעי בפרקינסון

היא משפיעה על חולים שונים בצורה שונה, וגם קצב ההתקדמות שלה איננו עקבי אצל כלל המטופלים. עם זאת, ניתן לזהות את מחלת הפרקינסון באמצעות מספר