מעלית בתוך הבית- לא לעשירים בלבד

בעבר הלא מאוד רחוק, מעלית בתוך הבית נחשבה למוצר יוקרתי אשר רלוונטי לבית של עשירים בלבד. כיום, מדובר על מוצר אשר צובר פופולאריות רבה בכל סוגי הבתים רבי המפלסים לרבות בתים צמודי קרקע, דופלקסים ואפילו פנטהאוזים. למעלית ביתית יש לא מעט יתרונות וחשוב מאוד להבין מהם היתרונות שלה, למי כדאי לבחור במעלית מעין זאת במידה והחלטתם לבחור במעלית המדוברת, כיצד לבחור אותה בצורה הטובה ביותר.

למה כדאי לבחור מעלית בתוך הבית?

אם כאמור בעבר, מעלית בתוך הבית נראתה לכם דבר שמתאים לעשירים בלבד, הרי שכיום מעלית מעין זאת יכולה להתאים למגוון בתים שונים בשל צרכים רבים, כאשר הצורך הבסיסי ביותר הוא נגישות. מעלית בתוך הבית מהווה אלמנט שמשדרג באופן מהותי את הנגישות בחיי היומיום, במיוחד לאחר גיל מסוים או במצבים בריאותיים ספציפיים כגון: אנשים שסובלים מנכות שמקשה עליהם או לא מאפשרת להם כלל לעלות במדרגות, אנשים עם בעיות בגב או במפרקים ועוד. עלייה במדרגות יכולה להוות אתגר של ממש לאנשים הסובלים ממוגבלות כלשהי ובמקרים בהם אנשים סובלים מנכות שאינה מאפשרת להם ללכת, הרי שעליה במדרגות היא כלל לא אופציה שעומדת על הפרק.

התקנה של מעלית ביתית היא מחשבה קדימה והבטחה של איכות חיים לאורך שנים. אם אתם בונים בית חדש או אם אתם משפצים את ביתכם, כדאי לכם מאוד לנצל את ההזדמנות המדוברת ולהתקין מעלית ביתית אשר תשרת אתכם בצורה הטובה ביותר ותסייע לבני המשפחה לנצל בצורה המקסימלית את כל הקומות ומפלסי הבית במלואם. אם החלטתם להתקין מעלית בתוך הבית, חשוב שתבחרו את החברה הנכונה שתבצע את עבודת ההתקנה עבורכם של המעלית המתאימה ביותר לביתכם.

כיצד מתקינים מעלית בתוך הבית?

כיום ניתן להתקין מעלית בתוך הבית בלי צורך בבניה מסובכת מדי או בתשתיות שהוכנו מראש וזאת בשל טכנולוגיית ההנעה הידראולית וכן פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וגמישים. את המעליות ניתן להתקין בתוך המבנה או במעטפת החיצונית שלו. אין צורך בחדר מכונות אלא כל מה שצריך כדי לתפעל את המעלית ולהתקין אותה הוא ארון שירות קטן שמתחבר לשקע חשמלי רגיל. ניתן לומר כי התקנת מעלית ביתית כיום מהווה דבר פשוט יחסית, אך בד בבד, כדי לתכנן את המעלית בצורה הטובה ביותר וכדי להתקין אותה בצורה מקצועית, אין ספק שחשוב מאוד לבחור בחברה אמינה ומקצועית שיש לה יכולת לבצע את מלאכת התקנת והתאמת המעלית הביתית באופן האידיאלי.

חשוב לדעת כי בדומה לתחומי בנייה נוספים גם תחום בניית המעליות הביתיות השתפר באופן ניכר בשנים האחרונות ובפרט בנושא העיצוב שלהן ועל כן, מעלית ביתית מהווה כיום חלק עיצובי בלתי נפרד מהבית בו היא מותקנת וניתן להתאים הן את המעלית עצמה, הן את המסגרת שבה היא יושבת והן את המקום שלה במגוון דרכים לרבות על ידי שימוש במסגרות עץ שיקנו לבית מראה חמים יותר או שימוש במעלית שקופה שתקנה לבית מראה חדיש ומודרני יותר.

האם התקנת מעלית ביתית דורשת קבלת היתר בניה?

לרוב התקנת מעלית ביתית תדרוש קבלת היתר בניה מהרשות המקומית והוועדה המקומית, אולם, יש לציין כי הרישיון המדובר מתקבל לרוב במהירות יחסית לבניה מסוגים אחרים שבה מתווסף שטח כלשהו לבניין או לבית. עניין זה נכון עבור מקרים שבהם מדובר על עבודה מצומצמת אשר על פי החוק הישראלי ידרשו באופן מעשי הליך קל יותר.

 

 

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מזרן איכותי

חשיבות ההשקעה במזרן איכותי לקשישים

ככל שאנו מתבגרים, זה הופך להיות חשוב יותר ויותר לתת עדיפות לבריאות ולרווחה שלנו. היבט אחד מכריע שלעתים קרובות מתעלם ממנו הוא איכות השינה שלנו. קשישים, במיוחד, יכולים להפיק תועלת רבה מהשקעה במזרון איכותי המעניק את התמיכה והנוחות הדרושים למנוחת לילה טובה. במאמר זה נבדוק מדוע בחירת מזרון איכותי בגיל השלישי מומלצת מאוד.

רפואה משלימה – טיפול טבעי בפרקינסון

היא משפיעה על חולים שונים בצורה שונה, וגם קצב ההתקדמות שלה איננו עקבי אצל כלל המטופלים. עם זאת, ניתן לזהות את מחלת הפרקינסון באמצעות מספר

קלינאית תקשורת פרטית לגיל השלישי

פגיעות נוירולוגיות שונות, שנחשבות נפוצות בפרט בגילאים מבוגרים יותר, כמו אירוע מוחי, מחלות נוירולוגיות או דמנציה, הן פגיעות שיכולות להשפיע על חלקים נרחבים מהתפקוד שלנו.