ביטוח דירה – מה כוללת הפוליסה ולמה חשוב לשים לב

הנכס שבבעלותנו או בו אנחנו מתגוררים בשכירות, הוא ככל הנראה הדבר היקר ביותר שאנחנו מחזיקים ברשותנו או משלמים עבורו. מי שרוכש נכס משלו, מגשים בכך חלום ויכול ליהנות בזכותו מהבטחה לביטחון כלכלי שישרת אותו במשך שנים רבות. מי שמתגורר בנכס מושכר, יודע שעליו לשמור עליו, שכן אם חס וחלילה יקרה לו משהו, אזי שהוא יצטרך לשאת בהוצאות התיקון השונות.

מה שעוזר לנו לשמור על הנכס ועל ערכו, ובפרט להתמודד עם הוצאות כספיות שעלולות להיווצר אם חס וחלילה יקרה משהו לנכס, הוא ביטוח דירה. מדובר על פוליסה אותה ניתן לרכוש דרך חברת ביטוח או גורמים פיננסיים אחרים, דוגמא חברות אשראי. זו פוליסה המתייחסת ברכיבים השונים שלה לנכס עצמו על רכיביו השונים וכן לתכולה המאוכלסת בו.

ביטוח דירה כולל למעשה שני חלקים. ביטוח מבנה וביטוח תכולה. החלק הראשון מתייחס למבנה עצמו, כולל אחוז מסוים מהשטח המשותף של המבנה. ההתייחסות כאן היא לכל מה שחשוף וגלוי ולכל מה שלא, קרי מערכות פנימיות כמו צנרות, מערכות אינסטלציה, מערכות חשמל, גז ועוד.

החלק השני מתייחס לתכולה של בעל הנכס או הדייר המתגורר בו. הכוונה לכל החפצים הנמצאים בתוך הדירה ובחלק המשותף. בעוד שביטוח מבנה מתייחס למקרים של נזקים, חבלות, שריפות או דברים אחרים שעלולים להתרחש לנכס, הרי שביטוח תכולה מתייחס למקרים של גניבות, נזקים ומקרים אחרים שעלולים להתרחש.

 

מה כוללת פוליסת ביטוח דירה?

בעיקרון, ביטוח דירה כולל כל מקרה של נזק שעלול להיגרם למבנה עצמו, כולל נזקים שעלולים להיגרם לדירות שכנות כתוצאה מבעיה בנכס עצמו. למשל, אם יש אצלנו בעיה בצנרת וכתוצאה מכך נוצרה רטיבות בדירה סמוכה, אזי שהביטוח מכסה גם מקרים של פגיעה ברכוש של אחרים. זאת על מנת שאנחנו לא נצטרך לשלם מכיסנו את הפיצוי הנדרש.

הפוליסה כוללת התייחסות למקרים של שריפות, חבלות, נזקים במערכות השונות של המבנה, נזקים שנגרמו כתוצאה מאסון טבע או אירוע חיצוני אחר (דוגמא הצפה כתוצאה ממי גשמים) וסיטואציות אחרות.

מבחינת תכולה, הרי שהביטוח כולל התייחסות ספציפית למקרים של גניבה וחבלה, כולל מקרים של נזקי סייבר, קרי נזקים שנגרמו מרחוק למערכות המחשב המותקנות בבית. חשוב לציין שפוליסות מסוימות מתייחסות ספציפית למקרים בהם יש צורך להחליף מנעולים עקב ניסיונות פריצה וכן בעקבות אובדן או גניבה,

 

מה חשוב לשים לב בעת רכישת ביטוח דירה

חשוב לדעת, פוליסת ביטוח דירה לרוב איננה כוללת התייחסות לתכולה יקרת ערך, כגון תכשיטים או יצירות אומנות. לשם כך יש לרכוש הרחבות ספציפיות. עם זאת, חברת אשראי MAX, בניגוד לחברות ביטוח, נוהגות לתת הטבה של ביטוח תכשיטים ושעונים באחוז מסוים מערכם ללא תוספת עלות.

ביטוח דירה איננו מתייחס למקרים של מלחמה או רעידות אדמה. במקרה הראשון המדינה מכסה את התושבים דרך מס רכוש, במקרה השני, יש לרכוש הרחבה ייחודית לשם כך.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בריאות הנפש

חקירת יחסי הגומלין בין בריאות הנפש והפרעות בתפקוד המיני אצל קשישים: ניתוח השוואתי

בריאות נפשית ובריאות מינית הם שני היבטים חיוניים של רווחה כללית, במיוחד באוכלוסייה המבוגרת. ניתוח השוואתי זה מתעמק ביחסים המורכבים בין בריאות הנפש והפרעות בתפקוד המיני, תוך התמקדות ספציפית באימפוטנציה ובטיפול בה בגלי הלם. על ידי בחינת יחסי הגומלין בין שני הגורמים הללו, אנו שואפים להשיג הבנה מעמיקה יותר של המנגנונים הפסיכולוגיים והפיזיולוגיים המשפיעים על התפקוד המיני אצל אנשים מבוגרים.

מזרן איכותי

חשיבות ההשקעה במזרן איכותי לקשישים

ככל שאנו מתבגרים, זה הופך להיות חשוב יותר ויותר לתת עדיפות לבריאות ולרווחה שלנו. היבט אחד מכריע שלעתים קרובות מתעלם ממנו הוא איכות השינה שלנו. קשישים, במיוחד, יכולים להפיק תועלת רבה מהשקעה במזרון איכותי המעניק את התמיכה והנוחות הדרושים למנוחת לילה טובה. במאמר זה נבדוק מדוע בחירת מזרון איכותי בגיל השלישי מומלצת מאוד.

רפואה משלימה – טיפול טבעי בפרקינסון

היא משפיעה על חולים שונים בצורה שונה, וגם קצב ההתקדמות שלה איננו עקבי אצל כלל המטופלים. עם זאת, ניתן לזהות את מחלת הפרקינסון באמצעות מספר