הכירו את מודל Viager – פתרון פיננסי לבני הגיל השלישי

מודל ויאג'ר שמקורו בצרפת הוא סוג של מכירת נדל"ן לבני הגיל השלישי, שבה למוכרים שמורה הזכות להתגורר בנכס עד מותם, בעוד שהקונה רוכש את הנכס במחיר מוזל. בעיקרו של דבר, הקונה מסכים לשלם למוכר סכום חודשי עד סוף ימיו, ובשלב זה הנכס הופך לבעלות מלאה של הקונה.

ויאג'ר, מודל נדל"ן ייחודי שפופולרי בצרפת כבר מאות שנים, עשה את דרכו לישראל. מערכת חדשנית זו מציעה יתרונות רבים הן לקונים והן למוכרים, מה שהופך אותה לאופציה אטרקטיבית בשוק נדל"ן תחרותי ביותר.

בישראל, שבה מחירי הנדל"ן עלו בהתמדה במהלך השנים האחרונות, מודל ויאג'ר נותן מענה מעניין לבעלי דירות מבוגרים שרוצים למכור את נכסיהם וליהנות מהפנסיה מבלי לדאוג למעבר דירה או לצמצום. לרוכשים היא מציעה הזדמנות לרכוש נכס במחיר מוזל ובפחות תחרות משוק הנדל"ן המסורתי.

 

מה היתרונות של מודל Viager?

אחד היתרונות המרכזיים של מודל Viager הוא הביטחון הפיננסי שהוא מספק לשני הצדדים. למוכרים, התשלומים החודשיים מציעים זרם הכנסה קבוע שיכול לעזור לממן את פרישתם, בעוד שהקונים יכולים לרכוש נכס במחיר נמוך יותר ממה שהיו עושים במכירה רגילה של דירה להשקעה.

יתרון נוסף של מודל Viager הוא שניתן להתאים אותו לצרכים של שני הצדדים. לדוגמה, המוכר יכול לבחור לשמור על הזכות להתגורר בנכס למשך מספר שנים מוגדר או למשך כל חייו. הקונה רשאי גם לנהל משא ומתן על תנאי התשלומים החודשיים בהתאם לתקציבו ומצבו הכלכלי.

 

מה קורה בישראל?

למרות היתרונות הרבים, דגם ה-Viager עדיין לא מוכר יחסית בישראל. אנשי מקצוע בתחום הנדל"ן פועלים כדי לחנך את הציבור על היתרונות של מערכת זו ועל הפוטנציאל שלה לשנות את האופן שבו ניתן לעשות שימוש בנדל"ן לטובת בני הגיל השלישי.

בישראל קיים את מודל ירושה עצמית, שיזם עו"ד אלון ברץ שהוא למעשה מבוסס על עקרונות המודל הצרפתי, בשילוב והתאמות לביצוע עסקאות כאלה לפי הדין הישראלי. עסקאות אלה נמכרות לפי שווים כדירה תפוסה, כאשר למוכר נשארת זכות המגורים בדירה לכל ימי חייו.

פתרון נוסף שקיים בארץ הוא משכנתא הפוכה, שמשווק ע"י מרבית חברות הביטוח וחלק מהבנקים הגדולים. הליך זה הינו הלוואה כנגד נכס קיים, בריבית גבוהה שצמודה למדד או לריבית הפריים. לרוב, סכומי הלוואה יהיו נמוכים וזאת בשל העובדה שאין חובה לשלם את הריבית בחייו של הלווה – והם ישולמו ע"י יורשיו בריבית דריבית.

 

לסיכום

מודל Viager קיים שנים רבות בצרפת. כניסת מודל ירושה עצמית לישראל מהווה תוספת חדשה ומרגשת לשוק הנדל"ן. המבנה הייחודי של המודל מציע פתרון win-win למוכרים ולקונים כאחד, המעניק ביטחון כלכלי וגמישות רבה.

המודל שצבר פופולריות בשנים האחרונות, יכול לעזור לבני הגיל השלישי בהיבטים הכלכליים המורכבים בגיל הזה, ע"י שימוש בהון שלהם שנמצא בקירות דירת המגורים – וזאת ללא מעבר דירה וללא כל שינוי. מנגד המודל מציע אפשרות השקעה חדשה בישראל והופך את הבעלות על דירה לנגישה יותר.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בריאות הנפש

חקירת יחסי הגומלין בין בריאות הנפש והפרעות בתפקוד המיני אצל קשישים: ניתוח השוואתי

בריאות נפשית ובריאות מינית הם שני היבטים חיוניים של רווחה כללית, במיוחד באוכלוסייה המבוגרת. ניתוח השוואתי זה מתעמק ביחסים המורכבים בין בריאות הנפש והפרעות בתפקוד המיני, תוך התמקדות ספציפית באימפוטנציה ובטיפול בה בגלי הלם. על ידי בחינת יחסי הגומלין בין שני הגורמים הללו, אנו שואפים להשיג הבנה מעמיקה יותר של המנגנונים הפסיכולוגיים והפיזיולוגיים המשפיעים על התפקוד המיני אצל אנשים מבוגרים.

מזרן איכותי

חשיבות ההשקעה במזרן איכותי לקשישים

ככל שאנו מתבגרים, זה הופך להיות חשוב יותר ויותר לתת עדיפות לבריאות ולרווחה שלנו. היבט אחד מכריע שלעתים קרובות מתעלם ממנו הוא איכות השינה שלנו. קשישים, במיוחד, יכולים להפיק תועלת רבה מהשקעה במזרון איכותי המעניק את התמיכה והנוחות הדרושים למנוחת לילה טובה. במאמר זה נבדוק מדוע בחירת מזרון איכותי בגיל השלישי מומלצת מאוד.

רפואה משלימה – טיפול טבעי בפרקינסון

היא משפיעה על חולים שונים בצורה שונה, וגם קצב ההתקדמות שלה איננו עקבי אצל כלל המטופלים. עם זאת, ניתן לזהות את מחלת הפרקינסון באמצעות מספר