מה יכול לעזור לכאבים בכף היד?

כאבים בכף היד עלולים להתפתח בשל נזק מקומי באחת מהרקמות בכף היד. גורמים אפשריים לנזק המדובר יכולים להיות עומסים חוזרניים על הגפה העליונה, נזקי חבלה או נזקים של מחלות. חשוב לדעת כי כאשר מדובר על נזקים חוזרניים על הגפה העליונה, הרי שהעידן המודרני שאנו חיים בו החמיר את מצבו לחלוטין ועמוסי יתר חוזרניים אשר מוטלים על הגפה העליונה מאפיינים את החיים של רוב בני האדם שכן הידיים שלהם חשופות לעומסים בלי פוסקים אשר נובעים משימוש רציף בטכנולוגיות השונות לרבות מחשבים, קונסולות מחשבים, טלפונים חכמים ועוד. מעבר לכך, ידוע כי כפות הידיים שלנו מהוות בלם מפני נפילה. בלימה של נפילה על ידי היד המושטת לפנים עלולה לגרום לשברים ונזקים שונים. בנוסף לכך כאבים בכפות הידיים יכולים להיות מושלכים מאזורים אחרים בגוף או לנבוע ממחלות שונות. בכל מקרה שבו אתם סובלים מכאבים בכף היד חשוב מאוד לפנות לאבחון על מנת לקבל טיפול מתאים.

 

אבחון כאבים בכף היד

נזקים מקומיים באחת או יותר מהרקמות של כף היד עלולים ליצור כאבים בכף היד. בין הרקמות אשר עלולות להיפגע ניתן למצוא: סחוסים, רצועות, עצבים, שרירים, עצמות ועוד. גורמים אפשריים להתפתחות של נזקים מקומיים וכן כאבים בכפות הידיים כוללים בין היתר: נזקים של חבלה לאחת או יותר מרקמות כף היד, נזק לאחת או יותר מהרקמות של כף היד בגין שימוש יתר על רק ביצוע תנועות חוזרניות, נזקים מקומיים הנגרמים בשל מחלות ודלקות וכן כאבים הנגרמים בשל נזקים ברקמה המרוחקת אשר גורמת להשלכת כאב אל כף היד. בין הרקמות המרוחקות שפגיעה בהן עלולה לגרום להשלכת כאב בכף היד ניתן לציין: פגיעה בעמוד השדרה הצווארי, נזק בכתף, נזקים למפרק ועוד.

בכדי לאבחן כאבים בכף יד, הרופא צריך לקחת את ההיסטוריה הרפואית האישית והמשפחתית של המטופל, לבדוק אותו באופן גופני, לבצע בדיקת הדמיה וכן בדיקות מעבדה במקרה הצורך. חשוב מאוד לדייק במיקום שממנו מגיעים הכאבים על מנת להעניק טיפול הולם.

 

כיצד מטפלים בכאבים בכף היד?

במקרים של כאבים אשר נובעים ממקור דלקתי אפשר כמובן לטפל באמצעות אנטיביוטיקה, לעיתים סד לכף היד יכול לסייע בהקלה על הכאבים ולעיתים תרופות או משחות שונות במרשם או ללא מרשם, אשר הומלצו על ידי הרופא בהתאם למצבכם. כמו כן, במקרים חמורים מאוד ייתכן כי תוצע לכם אופציה ניתוחית כלשהי. יחד עם זאת, עם כל הטיפולים הללו בכדי להחזיר את טווח התנועה המלא לכף היד, חשוב מאוד לבחור בטיפולי פיזיותרפיה המוצעים על ידי פיזיותרפיסטים מומחים בתחום. פיזיותרפיסטים יבנו תוכנית שיקום וטיפול לכל מטופל בהתאם למצבו הספציפי. אם אתם מחפשים מכון פיזיותרפיה מקצועי לצורך טיפול בכאבים בכף היד ניתן להיעזר בשירותי אסטריקס פיזיותרפיה  

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בריאות הנפש

חקירת יחסי הגומלין בין בריאות הנפש והפרעות בתפקוד המיני אצל קשישים: ניתוח השוואתי

בריאות נפשית ובריאות מינית הם שני היבטים חיוניים של רווחה כללית, במיוחד באוכלוסייה המבוגרת. ניתוח השוואתי זה מתעמק ביחסים המורכבים בין בריאות הנפש והפרעות בתפקוד המיני, תוך התמקדות ספציפית באימפוטנציה ובטיפול בה בגלי הלם. על ידי בחינת יחסי הגומלין בין שני הגורמים הללו, אנו שואפים להשיג הבנה מעמיקה יותר של המנגנונים הפסיכולוגיים והפיזיולוגיים המשפיעים על התפקוד המיני אצל אנשים מבוגרים.

מזרן איכותי

חשיבות ההשקעה במזרן איכותי לקשישים

ככל שאנו מתבגרים, זה הופך להיות חשוב יותר ויותר לתת עדיפות לבריאות ולרווחה שלנו. היבט אחד מכריע שלעתים קרובות מתעלם ממנו הוא איכות השינה שלנו. קשישים, במיוחד, יכולים להפיק תועלת רבה מהשקעה במזרון איכותי המעניק את התמיכה והנוחות הדרושים למנוחת לילה טובה. במאמר זה נבדוק מדוע בחירת מזרון איכותי בגיל השלישי מומלצת מאוד.

רפואה משלימה – טיפול טבעי בפרקינסון

היא משפיעה על חולים שונים בצורה שונה, וגם קצב ההתקדמות שלה איננו עקבי אצל כלל המטופלים. עם זאת, ניתן לזהות את מחלת הפרקינסון באמצעות מספר