קלינאית תקשורת פרטית לגיל השלישי

פגיעות נוירולוגיות שונות, שנחשבות נפוצות בפרט בגילאים מבוגרים יותר, כמו אירוע מוחי, מחלות נוירולוגיות או דמנציה, הן פגיעות שיכולות להשפיע על חלקים נרחבים מהתפקוד שלנו. אחד הבולטים שבהם הוא כושר הביטוי, ומבוגרים רבים מתמודדים עם קשיי שפה ודיבור. אם חשבתם שמדובר בבעיה שאין לה מרפא, כדאי לדעת שאפשר לרכוש מחדש את המיומנות הזו, באמצעות קלינאית תקשורת למבוגרים אשר מתמחה למשל בשיקום דיבור לאחר אירוע מוחי.

 

שתי פגיעות מרכזיות שיש להן מענה

הפגיעה הנוירולוגית לאחר אירוע מוחי עשויה להתבטא באחת משתי דרכים עיקריות. הראשונה קשורה ביכולת של האדם לתקשר באופן מילולי עם סביבתו. לעתים הוא יתקשה להפיר מילים או משפטים, ולעתים הקשיים יופיעו באיכות ומובנות הדיבור עצמו.

ההשפעה השניה של הפגיעה קשורה ביכולת של האדם לבלוע באופן תקין, בין אם מזון ובין אם נוזלים. לשני המצבים הללו יש כיום פתרונות מדויקים מאוד, הממוקדים ברכישה חוזרת של המיומנויות, וזאת בליווי מקצועי של קלינאית תקשורת.

עם הידע והניסיון העשיר שלה, קלינאית התקשורת תדע להציע אסטרטגיות וכלים אפקטיביים שיפצו על הקשיים ועל האתגרים, ויובילו לשיפור ניכר הן ביכולת של האדם לדבר, והן ביכולת שלו לבלוע אוכל ונוזלים.

 

טיפול ייחודי גם בבעיות קול

במקרים שונים עשויות להתעורר בעיות הקשורות ליכולת של האדם להשמיע קול, למשל בעקבות אירוע מוחי. מקורה של הפרעה זו בשיתוק או בחולשה של מיתרי הקול, וגם כאשר ייעשו נסיונות לדבר, יישמע קול צרוד או חלש מאוד, וסביר להניח שתורגש גם עייפות רבה במהלך הדיבור.

אם כן, תהליך של שיקום פרטי לאחר אירוע מוחי מתמקד במידה רבה גם במרכיב זה, ובשחזור היכולת להשמיע קול ולדבר. כמובן שלצורך כך יש לבחון לעומק את מצבו הבריאותי של המטופל, ולתכנן בקפידה תוכנית טיפול המותאמת באופן מדויק לצרכים הייחודיים שלו.

לבסוף, מומלץ לזכור כי גם בעיות גמגום אצל מבוגרים אינן נדירות, וחשוב מכך – גם עם בעיות אלה ניתן להתמודד באופן מיטבי. על אף שנדמה כי קלינאית תקשורת מספקת מענה לבעיות גמגום בקרב ילדים בלבד, מבוגרים רבים חווים קשיים דומים, אם כאדם שגמגם בילדותו וכעת הקשיים מתעוררים שוב בנסיבות חיים חדשות או בשל פגיעת ראש, שבץ ואירועים נוירולוגיים אחרים.

 

עם ליווי מקצועי של קלינאית תקשורת מנוסה, המתמחה בגמגום והפרעות שטף בדיבור, ניתן לזהות את הגורם לגמגום, ובעיקר להציע טיפול ממוקד שיפחית את הלחץ משמעותית, ויאפשר דיבור שוטף הרבה יותר. אנחנו ב-Restart Therapy שיקום פרטי בבית הלקוח, נשמח להגיע עד אליך הביתה ויחד איתך לבנות תוכנית שיקום שתעזור לך להפסיק לחשוש, להתגבר על קשיים ביומיום ולחזור לשגרה. אנו מזמינים אותך להתקשר אלינו לתאם פגישה ולהתייעץ איתנו בכל נושא בטלפון 077-9966400 או לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://www.restart-therapy.co.il/

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מזרן איכותי

חשיבות ההשקעה במזרן איכותי לקשישים

ככל שאנו מתבגרים, זה הופך להיות חשוב יותר ויותר לתת עדיפות לבריאות ולרווחה שלנו. היבט אחד מכריע שלעתים קרובות מתעלם ממנו הוא איכות השינה שלנו. קשישים, במיוחד, יכולים להפיק תועלת רבה מהשקעה במזרון איכותי המעניק את התמיכה והנוחות הדרושים למנוחת לילה טובה. במאמר זה נבדוק מדוע בחירת מזרון איכותי בגיל השלישי מומלצת מאוד.

רפואה משלימה – טיפול טבעי בפרקינסון

היא משפיעה על חולים שונים בצורה שונה, וגם קצב ההתקדמות שלה איננו עקבי אצל כלל המטופלים. עם זאת, ניתן לזהות את מחלת הפרקינסון באמצעות מספר