רפואה משלימה – טיפול טבעי בפרקינסון

היא משפיעה על חולים שונים בצורה שונה, וגם קצב ההתקדמות שלה איננו עקבי אצל כלל המטופלים. עם זאת, ניתן לזהות את מחלת הפרקינסון באמצעות מספר תסמינים עיקריים, לרבות נוקשות, תנועה איטית, חוסר יציבות, שינוייםבהבאות פנים ובמצב הרוח או חשיבה איטית יותר.

הבשורה החשובה היא שיש דרך לשלוט בתסמינים ולעכב את קצב ההתקדמות של המחלה. זאת, באופן טבעי ובאמצעות פעילות המשלבת תנועה ומוזיקה, או במילים אחרות: דרך הריקוד.

 

טיפול בריקוד – איך זה עובד?

הריקוד משלב בין שלושה מרכיבים חיוניים: פעילות אירובית, חיזוק השרירים ועבודה על יציבה וקואורדינציה. כל אלה משמעותיים בוודאי בקרב חולי פרקינסון, ובאמצעות שינויי התנועה האופייניים לריקוד ואף שינויי הקצב, הם לומדים לנוע ולהעביר את המשקל בצורה אפקטיבית ומדויקת. היכולת הזאת קריטית למניעת נפילות.

בנוסף לכך ניתן ללמוד דרך הריקוד מגוון טכניקות, המסייעות בהתמודדות עם אתגרים המוכרים היטב לחולי פרקינסון. תנועות הטנגו יכולות לסייע בצמצום הסיכון לנפילות, וזאת בזכות תרגול ההליכה לאחור והתרומה של תרגול זה לתחושת הביטחון וההתמצאות שלנו במרחב.

הרבה מאנשים שמתמודדים עם פרקינסון מתקשים בביצוע פניות וסיבובים בעקבות קושי בשיווי משקל ותופעת פריזינג (תחושה  שהרגליים כאילו נדבקות לרצפה). הסיבובים, חלק בלתי נפרד מהריקודים המסורתיים, גם הם חשובים ומאפשרים שיפור יציבה דרך חיזוק המיומנות הבסיסית של השלמת סיבוב בבטחה, באופן רצוף.

 

שיפור יכולות קוגניטיביות דרך התנועה

הריקוד והמחול משפיעים לאין שיעור על הגמישות, היציבות והחוזק, אך יש להם השפעות רבות ועמוקות מכך. למעשה, הריקוד יכול לסייע בשיפור יכולות קוגניטיביות, במידה רבה משום שמדובר בכלי נפלא המאפשר לנו לתרגל רצפי תנועה, ללמוד אותם היטב ולשלוף אותם מהזיכרון עם הישמע המוזיקה. אנחנו חייבים לזכור את סדר התנועות ואת המקצב, וככל שנתרגל ונתאמן, כך נשפר את הקשב, את הריכוז ובעיקר את הזיכרון, וזאת, כאמור, נקודה חשובה בקרב חולי פרקינסון.

 

פרקינסון – טיפול חדשני וטבעי

בעבר נדמה היה כי פרקינסון היא מחלה שגוזרת את דינם של החולים בה, ואין להם דרך לשלוט בה, אך היום ברור היטב כי המציאות השתנתה. אחד הכלים המשמעותיים העומדים לרשות החולים במחלה הוא הריקוד, אשר מספק מענה מדויק לצרכים הטיפוליים והייחודיים של כל אחד, בהתאם למצבו, לתסמינים עמם הוא מתמודד ולשלב שבו הוא נמצא.

בזכות הידע העשיר והניסיון הרב של צוות "רוקדים את החיים", גברים ונשים בגיל המבוגר, ובפרט אלה המתמודדים עם פרקינסון, נהנים מתוכנית ממעטפת מקצועית ואישית שמותאמת עבורם במדויק, ומאפשרת להם לשפר את התפקוד, לעכב את המחלה וליהנות מהשגרה היומיומית הרבה יותר.

 

לקבלת מידע נוסף על ריפוי בתנועה באמצעות הריקוד ועל תוכנית "רוקדים את החיים" בפרט, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון מספר: 054-7690467 או לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://dance4life.co.il/.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מזרן איכותי

חשיבות ההשקעה במזרן איכותי לקשישים

ככל שאנו מתבגרים, זה הופך להיות חשוב יותר ויותר לתת עדיפות לבריאות ולרווחה שלנו. היבט אחד מכריע שלעתים קרובות מתעלם ממנו הוא איכות השינה שלנו. קשישים, במיוחד, יכולים להפיק תועלת רבה מהשקעה במזרון איכותי המעניק את התמיכה והנוחות הדרושים למנוחת לילה טובה. במאמר זה נבדוק מדוע בחירת מזרון איכותי בגיל השלישי מומלצת מאוד.

קלינאית תקשורת פרטית לגיל השלישי

פגיעות נוירולוגיות שונות, שנחשבות נפוצות בפרט בגילאים מבוגרים יותר, כמו אירוע מוחי, מחלות נוירולוגיות או דמנציה, הן פגיעות שיכולות להשפיע על חלקים נרחבים מהתפקוד שלנו.