איך להעביר סחרחורת?

לא מעט אנשים סובלים מסחרחורת לאורך חייהם, אך לרוב מדובר בתופעה חולפת. הסחרחורת היא תחושה של תנועה כאשר אין שינוי בסביבה או במיקום של האדם שחווה אותה, ולרוב היא תהיה מלווה בתחושה של אי שיווי משקל. הסחרחורת החמורה מכולן היא ורטיגו הגורמת לנפילות של ממש. אז איך להעביר סחרחורת לבד והאם יש טיפולים כנגדה? הכנו עבורכם מדריך קצר.

 

מה גורם להופעת סחרחורת? 

סחרחורת יכולה להיות חד פעמית והיא יכולה גם לחזור. כאשר היא חוזרת לאורך זמן אך בפתאומיות היא יכולה להבהיל, וחוסר שיווי המשקל יכול לגרום לנפילות ולפציעות, לעיתים חמורות. לא מעט אנשים מחפשים דרכים איך להעביר סחרחורת אך כדאי קודם כל להכיר את הסיבות להופעתה, לעיתים טיפול נקודתי באותה סיבה יכול למנוע את הופעת הסחרחורת מראש.

ישנם לא מעט מצבים שיכולים לגרום לסחרחורת, נמנה כאן את המוכרים ביותר: ירידה בלחץ הדם, בעיקר כאשר קמים במהירות, בעיות לב, היצרות עורקים, הפרעות בפנים האוזן, עיוות או אובדן ראייה ועיוות של התפקוד המוחי או העצבי. כמו כן, סחרחורת יכולה להיגרם גם כתופעת לוואי של לקיחת תרופות מסוימות. היא יכולה להיגרם גם בעקבות אנמיה, הפרעות הורמונליות, תזונה לקויה, עייפות, צריכת קנאביס או אלכוהול ותזונה לקויה. יכולות להיות גם מחלות אוזן שונות שיגרמו לסחרחורות, בעיות עם אספקת הדם או מחלות שונות כמו גידולים בראש ומחלות כגון טרשת נפוצה. 

 

כיצד יש להתנהל כאשר תוקפת סחרחורת? 

יש מקרים בהם הסחרחורת היא חד פעמית ויש שהיא חוזרת על עצמה ויש לעשות הפרדה בין השניים. אנשים לא צריכים לתהות איך להעביר סחרחורת חד פעמית כי היא ככל הנראה לא תחזור על עצמה. עם זאת, כאשר מדובר על תופעה חוזרת יש להיוועץ עם הרופא המטפל, ובמידה והיא נגרמת מאחת התופעות שמנינו כאן, יש לבצע טיפול בסחרחורת כדי לשפר, לאזן ולאפשר לגוף שלא לסבול מסחרחורת כתופעת לוואי של מחלה או מצב רפואי אחרים. 

ורטיגו הוא תופעה שחוזרת על עצמה בה יש לגוף תחושה מוטעית של סחרחורת סיבובית. התחושה היא למעשה שכל הזמן החדר מסתובב סביבך, והיא יכולה להיות מלווה גם בהזעה, קושי בהליכה ובשמירה על שיווי המשקל ואף בחילות והקאות. ורטיגו נגרם כאשר יש פגיעה בעצב שיווי המשקל, באוזן התיכונה או בקריסטלים הווסטיבולריים או במסלולי המוח. יש כמה סוגים של ורטיגו ואלה שיתהו איך לטפל בסחרחורת יצטרכו קודם לאבחן את סוג הורטיגו ממנו הם סובלים. 

 

סוגי ורטיגו 

ורטיגו מתחלק לכמה סוגים ויש להבדיל ביניהם לפני שתוהים איך להעביר סחרחורת כתוצאה מהתופעה. הסוג הנפוץ ביותר הוא ורטיגו פרוקסיזמלי פריפרי. במצב זה נדידת אבני קריסטל קטנות לתוך התעלות הסמיסירקולריות הם הגורם לורטיגו ותופעת הלוואי השכיחה ביותר היא כמובן סחרחורת, ריצוד בעיניים, בחילות וכאבי ראש. 

ישנן התקפי ורטיגו שחולפות מעצמן והן נקראות Acute Peripheral Vestibulopathy. למרות שהוא מסתיים בעצמו, הדבר יכול לקחת זמן ואף שבועות, לכן בדרך כלל יינתן טיפול של מתן סטרואידים ותרופות לדיכוי למערכת הווסטיבולרית תוך המלצה על מנוחה. 

ורטיגו חולף יכול להיגרם גם ממחלת מנייר שגם גורמת לאובדן השמיעה. במצבים כאלו יינתנו תרופות משתנות ובמקרים קיצוניים אף יידרש ניתוח. סוג נוסף של ורטיגו הוא ורטיגו מרכזי בגלל נגעים בגזע המוח או בצרבלום. אז איך להעביר סחרחורת שנגרמת כתוצאה מורטיגו? קודם מאבחנים את סוג הוורטיגו, נחים, ומקבלים את הטיפול הרפואי המותאם. 

הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בריאות הנפש

חקירת יחסי הגומלין בין בריאות הנפש והפרעות בתפקוד המיני אצל קשישים: ניתוח השוואתי

בריאות נפשית ובריאות מינית הם שני היבטים חיוניים של רווחה כללית, במיוחד באוכלוסייה המבוגרת. ניתוח השוואתי זה מתעמק ביחסים המורכבים בין בריאות הנפש והפרעות בתפקוד המיני, תוך התמקדות ספציפית באימפוטנציה ובטיפול בה בגלי הלם. על ידי בחינת יחסי הגומלין בין שני הגורמים הללו, אנו שואפים להשיג הבנה מעמיקה יותר של המנגנונים הפסיכולוגיים והפיזיולוגיים המשפיעים על התפקוד המיני אצל אנשים מבוגרים.

מזרן איכותי

חשיבות ההשקעה במזרן איכותי לקשישים

ככל שאנו מתבגרים, זה הופך להיות חשוב יותר ויותר לתת עדיפות לבריאות ולרווחה שלנו. היבט אחד מכריע שלעתים קרובות מתעלם ממנו הוא איכות השינה שלנו. קשישים, במיוחד, יכולים להפיק תועלת רבה מהשקעה במזרון איכותי המעניק את התמיכה והנוחות הדרושים למנוחת לילה טובה. במאמר זה נבדוק מדוע בחירת מזרון איכותי בגיל השלישי מומלצת מאוד.

רפואה משלימה – טיפול טבעי בפרקינסון

היא משפיעה על חולים שונים בצורה שונה, וגם קצב ההתקדמות שלה איננו עקבי אצל כלל המטופלים. עם זאת, ניתן לזהות את מחלת הפרקינסון באמצעות מספר